Mi az a PSA-szint és miért kell róla tudni a férfiaknak? (x)

Psa értékek. A PSA-szint és az életkor

Prosztata alacsony nyomás az a PSA-szint és miért kell róla tudni a férfiaknak?

A prosztatának három fő betegség csoportja van: a prosztatagyulladás, a prosztata jóindulatú daganata, azaz a megnagyobbodás a 45 év feletti férfiak különösen veszélyeztetettekvalamint a prosztatarák. Urológiai panaszok jelentkezése esetén és 45 feletti férfiaknak javasolt a PSA szűrés Nehezen induló, fájdalmas vizeletürítés, éjszakai gyakori vizelési inger, gyenge vizeletsugár esetén javasolt a sürgős PSA szűrés. A prosztatarák sokaknál a kezdeti stádiumban tünetmentes, így csak későn jutnak el orvoshoz, ezért a férfiaknak éves kor felett évente ajánlott a vizsgálat elvégeztetése.

A PSA, vagyis a prosztata specifikus antigén nem más, mint egy olyan enzimfehérje, amelyet a prosztata mirigyhám sejtjei termelnek. A PSA elsősorban az ondóba kerül, de kisebb mennyiségben a véráramba is bejut. Ez azért örvendetes, mert a PSA-szintje egy egyszerű vérvétellel meghatározható, és segítségével a prosztata megbetegedései jól felismerhetőek.

antibiotikumok kombinációja prosztatitis háziállatok a prosztatitisből

A Budai Egészségközpontban minden év novemberében a férfiak egészsége kerül a főszerepbe, vegyen részt psa értékek is a kedvezményes psa értékek.

Fontos azonban tudni, hogy a megemelkedett PSA-szint még nem jelenti automatikusan a prosztata daganatos betegségét.

prostatitis a szexuális élet hiánya tökmag prosztata

Sok egyéb prosztataproblémát is jelezhet, ha a vérben több ilyen enzimfehérje van. Különböző húgyúti fertőzések, prosztatagyulladás, valamilyen műtéti vagy gyógyszeres kezelés, esetleg erős fizikai terhelés nyomán is megemelkedhet a PSA-szint a szervezetben. Ha a prosztatát bármilyen fizikai behatás éri, ugyancsak megemelkedhet a vérben mért PSA mennyisége.

népi gyógyászat prosztatitis prostatitis kezelés szövődmények

A PSA-szint és az életkor Mivel a PSA-szint az életkorral is változik, idővel egyre magasabb lesz, ezért az sem mindegy, hogy hány éves a szűrésen részt vevő férfi. Diagnózist adni azonban ez alapján sem lehet, csak a pozitív szövettani lelet biopszia után. A PSA-szűrés nemcsak a daganatos betegség felismerésében segít, hanem abban is, hogy ha már megtörtént baj, és a beteg átesett a kezelésen, megítéljék annak eredményességét.

futás segít a prosztatitisben a prosztatitisben fájt

Sőt, a daganat kiújulásának megállapításában is komoly segítséget jelent. Életmentő szűrés Bár önmagában nem ad diagnózist, beszédes adat, hogy a PSA-szűrésre rendszeresen járó férfiak körében a prosztatarák miatti halálozás kockázata egyharmaddal csökkent szűrésre nem járó társaikkal szemben. Tegyen Ön is egészsége megőrzéséért, és vegyen részt a vizsgálatokon!

Betegszoba TV - A prosztatarák tünetei